:: روز از نو ::

یادداشت هایی در حوزه فرهنگ و هنر گاهی وقتها هم سیاست

:: روز از نو ::

یادداشت هایی در حوزه فرهنگ و هنر گاهی وقتها هم سیاست

طبقه بندی موضوعی

درباره نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۱۶ ب.ظ

 

آیت الله پورذهبی

سالها قبل یکی از برنامه سازان موفق معارفی رسانه ملی برنامه ای متفاوت تولید کرد. او میگفت در مسیر ساخت برنامه یک مشکل جدی داریم آنهم پیدا کردن عالمانی است که با زبان روز و ادبیات آشنا برای جوانان معارف را بیان کنند. چند قسمتی آن برنامه موفق ادامه داشت نهایتا هم همانطور که برنامه ساز پیش بینی میکرد ک
ار متوقف شد چون پیدا کردن کارشناسانی با ویژگی گفته شده خیلی خیلی سخت بود.


دیروز در جریان ماموریت #کردستان و سفر به شهر #سنندج، توفیق شد دقایقی را در خدمت آیت الله پورذهبی نماینده محترم ولی فقیه در استان باشیم. از همان لحظه ورود ایشان رفتار و سلوک شان با سایر بزرگوارانی که در این کسوت دیده بودم متفاوت بود.

وقتی هم شروع به صحبت کردند یاد آن نکته دوست برنامه ساز افتادم. صحبت کردنی ساده و صمیمی در عین حال که وقار و متانت و تواضع در بالاترین حد بود. از ظاهر صحبت کردن شان هم که بگذریم اولین بزرگواری بودند که بلافاصله بعد از سلام و شروع سخن عملیاتی و میدانی از احوال کتابخانه های استان سخن گفتند. قبلا هم شنیده بودم تیم مدیریتی استان را در بازدید های سطح استان همراه می کنند اما تازه بعد از بیان خودشان فهمیدم این همراه کردن با یک راهبرد و برنامه قبلی است.

به جزئیات بازدید های خود اشاره کردند از شهرستان هایی که رفته اند و اینکه قسمت ثابت سفرهایشان با خبر شدن از وضعیت کتابخانه های استان است؛ چرا که باید کتابخانه حالش خوب باشد تا نوجوانان و جوانان برای رفتن به کتابخانه شوق داشته باشند. کتابخانه در برنامه ایشان یک ضلع بود و کانون پرورش فکری و مجموعه های ورزشی وزارت ورزش و جوانان دو ضلع دیگر. در بین سخنانشان به نکته ای اشاره کردند و گفتند امروز به یادداشت هایم مراجعه کردم و تاریخ دقیق و مشخصات کتابخانه را فرمودند. این هم نشانه ای دیگر بود که هم برنامه دارند و هم رسیدن به اهداف برنامه را پایش میکنند.


خلاصه عرض کنم با حفظ احترام سایر بزرگواران، اما به نظر می رسید شیوه و سلوک حاج آقای پورذهبی با سایرین متفاوت بود و بسیار درس آموز بود و حتما این بزرگوار و امثال ایشان با تسلط بر معارف ناب دینی و با شیوه و سلوک به دور از تعارفات و قالب های تصنعی ساخته شده در جذب جوانان و مردم به دین و دینداری حتما موفق خواهند بود.

** دیدار با نمایندگان محترم ولی فقیه و استانداران از جمله برنامه های ثابت سفرهای استانی دبیرکل نهاد در این دوره مدیریت نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

  • مدیر وبلاگ

سنندج

پورذهبی

کردستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی